Objednala jsem si u internetového obchodu 2 položky, tyto jsem uhradila přes internetové bankovnictví. Balíček dorazil, ale chyběla v něm jedna z položek. Co teď dělat a jak balíček reklamovat? Jarmila
Odpověď:
Dokazování co bylo a co nebylo v balíčku je poměrně složité a z toho důvodu by bylo nejrozumnější odstoupit od kupě, máte na to lhůtu 14 dní.
Dokázat skutečnost, že v balíčku nebylo tolik zboží kolik mělo být je však možné a to rozdílem hmotnosti balíčku, který by byl kompletní proti balíčku, který je nekompletní. Uznávám ale, že to může být problém (např. za situace, kdy si zákazník objedná 5 samolepek o rozměru 5x5 cm, které skoro nic neváží a prodávající pošle jen 3ks a zabalí je do papíru A4, tak je to těžko prokazatelné, kolik bylo v balení ks samolepek.
Samozřejmě zákon pamatuje i na případ, kdy spotřebitel tak neučiní a neodstoupí od kupní smlouvy. Ze zákona je 6měsíční lhůta, kdy od obdržení zboží, tedy tohoto balíčku, je na prodejci, aby spotřebiteli dokázal, že zboží expedoval v daném množství. Pokud tak neučinil a nedokáže Vám, že tak opravdu učinil, je jeho povinností dodat chybějící zboží.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment