Chci se poptat, jak postupovat při reklamaci odpadlé perlinky a lepidla od OSB desek po 8 měsících. Byla zvolena stavitelem špatná technologie - potvrzeno technikem od fa Weber. Firma, která dílo prováděla pracovala velmi špatně, proto od ní v žádném případě nechceme tuto závadu opravit. Podhledy jsou spadlé na 1/4 domu, musí se proto vše odstranit a udělat správnou technologií, kterou tato firma neumí.
09/2018 jsem koupil vůz (ročník 2012) v pražském bazaru. Nyní po cca 10 měsících od koupi (ujetých 10.000 km), mi v autorizovaném servisu zjistili, že mám prasklý blok motoru. Hlavním problémem ovšem je, že zároveň zjistili, že tento problém byl již v minulosti neodborně řešen (opravován).
Mám dotaz ke kupní smlouvě uzavřené dle ust. §2079 a násl. zákona č. 89/2012 občanského zákoníku. Jsem Kupující. Prodávající je ve smlouvě označen jménem, příjmením, bydlištěm, datem narození. Nevyplývá z toho zda je fyzická osoba či fyzická osoba - Podnikatel. Zakoupila jsem nový rodinný dům, tedy RD, ve kterém nikdo nikdy nebydlel, jednalo se o developerský projekt. Jsem prvním vlastníkem.
2018 jsme přes realitní kancelář koupili nemovitost (dřevěnou chatu 25m) s vlastním pozemkem v zahrádkářské kolonii. Tato nemovitost nebyla zapsána v katastru nemovitostí ČR, tedy KN s tím, že ji majitelé nestihli/neměli potřebu zkolaudovat, ale že má stavební povolení, tudíž dodatečná kolaudace z naší strany nebude problém. S těmito fakty jsme nemovitost koupili.
Přes Sbazar jsem zakoupila knihovnu. V inzerátu psali, že je běžně opotřebená. Když mi ji stěhováci dovezli zjistila jsem, že rohy jsou naštípnuté a že je naprasklá. Navíc nedodali všechny součásti, které byly inzerovány, ale největší problém je že ji do bytu nenastěhuji, protože je příliš velká. Když jsem prodejce požádala, jestli by si ji nemohli vzít zpět, řekl mi, že bazarové zboží nelze reklamovat. Navíc prodejce je firma s nábytkem Apropos.
Koupila jsem rozbalený vysavač na baterii (Dyson) s roční zárukou. Těsně před koncem záruky se výrazně snížil čas vysávání. Faktura byla vystavena 21.5.2017 a 20.5.2019 jsem prodejci odeslala e-mailem reklamační list, který má na stránkách, a vysavač následoval poštou. Reklamace mi byla zamítnuta s odůvodněním:
Jsem majitelkou CHS a chovám psy s průkazem původu, tedy PP. 10.8.2018 jsem prodala štěně * 17.6.2018 novému majiteli. Štěne bylo prohlédnuto veterinárním lékařem při kontrole vrhu, kterou jako CH, S máme povinnou. Štěně bylo shledáno "zdravé a bez vad". Po prodeji cca 2,5 měsíce (celou dobu majitel o pejskovi informoval jak se mu daří, jak prospívá a jak jej milují) píše, že pejsek neraguje na rány na hluk, na volání, ale jinak je v pořádku, baští, hraje si, o vše se zajímá.
2014 jsem si koupil v Kauflandu 8 balíků dřevěných dlaždic. Bylo toho přesně 8m2. Měli to být kvalitní dlaždice, vyrobené v Německu. Chtěl jsem je použít na terasu. Bohužel z toho sešlo a tak jsem dlaždice uschoval u nás v komoře, kde je normální teplota a vlhkost. Po pěti letech m řekla manželka že jí tam ty dlaždice zavazí a ať se toho zbavím.
Reklamovali jsme televizi do 6 měsíců od jejího nákupu. Nákupní cena televize byla cca 16.000,-. Po krátkém užívání se na obrazovce objevily svislé pruhy. Přečetli jsme si manuál, kde bylo psáno, že se může jednat o aktualizaci software, pokud aktualizace nepomůže, máme kontaktovat značkový servis. Pruhy bohužel nezmizely, volali jsme do servisu.
Příteli bylo před pár měsíci nabouráno auto. Pravá strana vozidla byla poškozena. Vozidlo bylo v rámci pojištění odpovědnosti viníka odvezeno do autorizovaného servisu a tam spraveno. Byla poškozena přední náprava (kolo a nárazník i světlo bylo vyměněné). Po pár měsících se začalo mlžit přední pravé světlo. Přítel odvezl vozidlo do toho samého autorizovaného servisu s tím, že světlo je zamlžené.