15.8.2019 jsem jednomu zájemci prodala tři roky staré elektrokolo. Původní požadovaná částka byla 14.500 Kč. Po cca týdenním dotazování na kolo (telefonáty, chat přes WhatsApp) došlo 15.8.2019 k osobnímu setkání a po následném odzkoušení i k odběru. Zájemce ještě cca 1 hodinu strávil poslechem mé historie o kolu.
Kamarád před 3 měsíci (05/2019) prodal osobní automobil (rok výroby 1998) za 50.000 Kč. Nyní se ozval kupující, že mu přestal fungovat posilovač řízení a požaduje po prodávajícím uhradit náklady na opravu (cca 6.000 Kč). V opačném případě hrozí kupující odstoupením od smlouvy. Kupující argumentuje skrytou vadou. Kamarád se mi zaručil, že v době prodeje žádná taková vada neexistovala. Má kupující právo požadovat i po 3 měsících od koupě nějakou kompenzaci? Případně může odstoupit od smlouvy? Děkuji, Kamil.
Maminka si koupila kosmetiku v hodnotě 3000 Kč od prodejce DR. MAX. Objednávala si zboží, kde byla akce 1 plus 1 zdarma. Když balíček otevřela zjistila, že chybí zboží cca za 1000 Kč. Jednalo se o kusy navíc, které byly v akci. Jenže na faktuře účtovány byly. Okamžitě je zkontaktovala, DR. MAX tvrdí, že ty kusy tam daly a že mají kamerový záznam. Toto se mi zdá jako nesmysl, proč by si nahrávali, jak plní balíček?
2008 jsem si nechala udělat novou střechu na hospodářské budově. Střechu dělala podnikající fyzická osoba. 2015 jsem tuto nemovitost společně s dalšími nemovitostmi k ní příslušejícími (dům, pozemek) prodala. 06/2019 střecha na hospodářské budově spadla. Dle předběžného vyjádření znalce byl důvodem pádu střechy použitý nevhodný materiál.
20.6.2019 jsem koupil vozidlo z bazaru. Hned v ten den jsem zjistil závadu a auto jsem vrátil na opravu. Po 14 dnech mělo být opraveno, vyzvedl jsem jej a odjel. Cestou opět ta samá závada a opět vráceno (7.7.2019), že bude důkladně opraveno.
Prodali jsme na jaře 2019 chatu u Mrákova tady na Domažlicku, 5 let jsme jí využívali k trvalému bydlení, chata má vlastní studniční vrt, 20m hluboký. Vrt nebyl dlouhou dobu čištěný a je dost zanešený. Mývali jsme občasné výpadky vody, na několik hodin až na den. Celou zimu a jaro jsme měli vody dostatek. Kupujícího jsme před občasnými výpadky varovali. Chata je opravdu tak pro 2 lidi.
Obracíme se na vás s důvěrou a prosbou o právní pomoc, radu, resp. součinnost při podání žaloby k soudu ve věci sporu mé osoby a cestovní kanceláře Fischer a. s. o uznání reklamace zájezdu do Řecka na ostrov Kos, absolvovaného 23.07.2018 -30.07.2018. Zájezd jsme absolvovali celkem 4 osoby – já, mí dva synové a můj dlouholetý přítel. Smlouva byla vedena na mě, tedy D. P.
Potřebuji nutně radu jak postupovat v případě nefunkčních plastových oken. Okna uhrazena 19.11. 2018 a ve smlouvě uvedena dodací lhůta 9 týdnů (hliníkový profil) plastová okna byla dříve. Po usazení plastových oken dne 10.1.2019, jsme čekali na hliníkové do 23.3.2019.
24.1.2019 jsem vydražil automobil VW Golf r. v. 2004. V podkladech k dražbě bylo uvedeno, že má najeto pouze cca. 233.000 km. Předpokládal jsem, že vozidlo bude prověřené a nebude s ním žádný problém. Nyní jsem se rozhodl vozidlo prodat a jeden z potenciálních kupců mě osočil, že jsem vozidlo nechal "stočit" a že na mě, dřív nebo později, někdo podá trestní oznámení. Jak se mohu v této situaci bránit? Děkuji, Ladislav.
Mám dotaz ohledně reklamace rybářského prutu. Koupila jsem dva pruty a 5.6.2019 jsem je vyzvedla na poště. Hned v sobotu jsem s nimi vyrazila na ryby a jeden prut se zlomil (nebyl zrovna levný, 9.000 Kč). Prodejce jsem hned emailem 10.6. kontaktovala, co se stalo, a že prut posílám nazpět k reklamaci. Bohužel jsem si u emailu nedala doručit zprávu o přečtení. No a den nato 11.6. jsem prut poslala na adresu prodávajícího.