Potřeboval bych poradit ohledně vymáhání dlužné částky od cestovní kanceláře Firo tour. Zakoupil jsem u zmíněné cestovní kanceláře zájezd, který jsem v srpnu 2020 absolvoval. Zájezd byl hrazen mým zaměstnavatelem. Jelikož jsem však na základě pokynů cestovní kanceláře musel neprodleně uhradit cenu zájezdu, aby nedošlo ke stornu rezervace, hradil jsem jej z vlastních zdrojů.
Během několika dnů zaměstnavatel odeslal celkovou částku zájezdu cestovní kanceláři. Cestovní kancelář tedy obdržela dvojnásobek částky ceny zájezdu s tím, že mi přeplatek samozřejmě neprodleně vátí zpět na účet. To se doposud nestalo. Následně proběhla několikrát s cestovní kanceláří emailová korespondence ohledně vrácení dlužné částky. Marně. Zajímalo by mne, jakým způsobem nejlépe vymáhat dlužnou částku a zda-li je to vůbec v mých silách. Pro úplnost přeposílám poslední vyjádření CK adresované mne na email k dané věci:
Vážený pane, Vážená paní,
našich závazků jsme si plně vědomi, prodlení s jejich plněním litujeme a omlouváme se za něj. Ujišťujeme vás, že se v žádném případě nejedná o záměr a prodlení je způsobeno nepříznivými okolnostmi spočívajícími v dopadu epidemie onemocnění COVID-19, které jsme nezavinili ani nemohli nijak ovlivnit. V turismu i nadále panuje mimořádná situace, možnosti cestování omezuje množství restrikcí, které se neustále mění v závislosti na vývoji epidemiologické situace v ČR a jednotlivých destinacích. Řada destinací zůstává pro občany ČR uzavřena a obavy z koronaviru způsobily pokles poptávky po zahraničních dovolených o 90%. Zákonem č. 191/2020 Sb. „LEX COVID“ o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru SARS CoV-2, stát poskytl podnikatelům ohroženým dopady epidemie možnost vyhlášení mimořádného moratoria. Cestovní kancelář FIRO-tour a. s. podala 27. 8. 2020 u Městského soudu v Praze návrh na vyhlášení mimořádného moratoria, kterému bylo Usnesením ze dne 28. 8. 2020 vyhověno. Důvodem vyhlášení moratoria jsou dopady pandemie koronaviru, které způsobily bezprecedentní krizi v oblasti cestovního ruchu. Pandemie COVID 19 má stále velmi negativní dopad na cestovní ruch, jednání s leteckými společnostmi nebo zahraničními partnery o navrácení záloh je časově velmi náročné. Cestovní kanceláře byly na začátku „koronavirové krize“ vyřazeny z možnosti využít finanční podpory. Záruční program COVID III, kterého mohou využít také podnikatelé z oblasti cestovního ruchu, byl vyhlášen v druhé polovině května. FIRO-tour a. s. v současné době podniká finální kroky k využití podpory z tohoto programu. Časová náročnost tohoto procesu je jedním z důvodů využití institutu mimořádného moratoria. Účinnost moratoria nabývá okamžikem zveřejnění usnesení a trvá 3 měsíce, v této době je suspendována vynutitelnost úhrady dluhů. V období moratoria také neběží lhůty pro uplatnění práv věřitele (klient) vůči dlužníkovi (cestovní kancelář). Vzhledem k výše uvedenému bychom Vás chtěli požádat o posunutí splatnosti dluhu nejpozději do dvou měsíců po skončení mimořádného moratoria. Naší snahou bude dluh uhradit co nejdříve to bude možné i před skončením této lhůty. Děkujeme Vám za pochopení náročnosti této bezprecedentní situace a věříme, že nás v této situaci podpoříte a společně najdeme smírné řešení a tuto krizi překonáme. S úctou zákaznické oddělení.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment