Na úvod: nejde o dodatek k platu, ale ke mzdě (plat se pobírá ve státním sektoru, ale předpokládám, že děláte prodavačku v soukromé firmě, takže pobíráte mzdu a ne plat). Každá výpověď ze strany zaměstnavatele musí být "na paragraf", jak uvádíte. Tzn. že musí být z jednoho z důvodů obsažených v ustanoveních zákoníku práce (§52, §55 zákoníku práce). Nestačí, že takový důvod pouze napíše do výpovědi, důvod musí dostatečně jasně slovně vymezit, tedy uvést, čeho jste se konkrétně dopustila (toto je důležité z hlediska případné pozdější žaloby na určení neplatnosti výpovědi). Neexistuje důvod výpovědi "ztráta důvěry", důvod musí být mnohem závažnější (blíže vizte
http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/ruzne/zneni-vynatky-definice/6662-zakonne-duvody-pro-vypoved-ze-strany-zamestnavatele.html ).
Co se týče telemarketingu, záleží, co máte ve smlouvě jako druh práce. Pokud je tam uvedeno jen prodavačka, domnívám se, že máte právo odmítnout výkon telemarketingu. Musela byste podepsat dodatek ke smlouvě, ve kterém je činnost rozšířena i na toto. Nestačí jen věta, že se musíte řídit pokyny zaměstnavatele, jelikož ty musí být v souladu s Vaší pracovní smlouvou. Pokud jej odmítnete podepsat, nezakládá to v žádném případě výpovědní důvod, jelikož máte právo na výkon práce dle Vaší pracovní smlouvy. Pokud by Vám i přesto zaměstnavatel výpověď dal, jediný způsob obrany je obrátit se na soud s žalobou na určení neplatnosti výpovědi dle § 72 zákoníku práce.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment