Jak postupovat při nespokojenosti ke zhotovené zakázce. V loňském roce jsme si vybrali firmičku ke zhotovení kuchyňské linky (lépe řečeno živnostníka). Dali jsme zálohu a plánek kuchyně ve 3D. Neměli jsme žádnou smlouvu o provedné práci. Vše proběhlo ústně. Je tomu již rok a kuchyň nám sice stojí v kuchyni, ale s výsledkem nejsme vůbec spokojeni.
Celá se nám rozpadá a vzhled je také odlišný, než jsme si předtavovali. vše jsme zaplatili (100 tis) a následně jsme chtěli doklad o zaplacení a přidaly se k tomu drobnosti, které jsme na kuchyni objevili. Reakce ze strany stolaře co nám kuchyň vyrobil, jsou otřesné. Vypnutý mobil a doklad už nám nevydal. Máme jednoho svědka, který byl u předávání peněz. Požadovali jsme opravu kuchyňské linky , nebo vrácení části peněz, za které bychom si opravu uhradili. Děkujeme, Petra
Odpověď:
Vzhledem k tomu, že nemáte žádný smluvní podklad, je Vaše situace poměrně zásadně ztížená.
Pokud máte nějaký důkazní materiál (doklady, výpisy) - cokoliv, co by prokazovalo, že zhotovitelem byl daný živnostník; a kuchyň je zcela zřetelně špatně zhotovená (a teď nejde o Vaše představy o designu, ty půjde stěží prokázat), ale spíše o nedostatečné zhotovení základní funkčnosti, můžete podat žalobu na soud na vrácení části ceny díla, a to v rozsahu potřebnosti oprav (např. 50%) Je třeba abyste měli i k dispozici upozornění zhotovitele na vady (třeba i mailové) a požadavek na jejich odstranění. Bude tak Vaše pozice v soudním sporu lepší.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment