Pracuji jako řemeslník. Před několika měsíci jsem pro bytové družstvo koupil a namontoval elektrický zámek do dveří. Nyní mě zavolali na opravu toho zámku. Zámek má závadu, a tak jsem řekl, že je v záruce a že ho pošlu prodejci na záruční opravu a oprava zámku je nic nebude stát. Jen mi zaplatí za můj čas věnovaný demontáži zámku a tím spojenou dopravu (je to hodina cesty tam a další zase zpět, takže dost nákladné).
Oni ale oponovali tím, že nic platit nebudou, že je to dva roky v záruce včetně mého času a dopravy a že pokud se zámek znova poškodí, tak budu stále jezdit ho opravovat zdarma po dobu dvou let záruky. Pokud tak neučiním, tak mě budou žalovat za neplnění záruky. Mně se to zdá velmi nefér jen proto, že si ten zámek nekoupili oni, ale koupil jsem ho já ho musím dva roky zdarma opravovat a hradit dopravné. Prodejce zámku mi logicky neuhradí žádné výdaje spojené s reklamací jejich zámku. Jak na to nahlíží zákon? mám opravdu povinnost jim zdarma provádět reklamaci produktu, který jsem dodal a nainstaloval? Chápal bych, kdyby problém byl se špatnou instalací zámku, to bych opravdu provedl nápravu na své náklady, ale moje instalace byla v pořádku a problém je s instalovaným zařízením a nechápu tak proč náklady s demontáží zařízení musím hradit já? Instaluji také zvonky, což je elektronika a také se často poškodí a já zařídím, že zboží v záruce prodejce opraví a nebo vymění za nové a já ho zase namontuji zpět a vždy mi jiní zákazníci uhradili náklady spojené s mým čas a dopravou s tím spojenou. Pokud bych měl tyto záruční opravy dělat zdarma a hradit dopravné, tak si nic nevydělám. Už tato reklamace mě stála jen na palivu skoro polovinu, co jsem si vydělal za montáž zámku. Předem děkuji za odpověď.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment