Obracím se na Vás s dotazem ve věci reklamace servisovaných prací na motocyklu. V servisu byla provedena oprava klepajícího motoru. Po převzetí motocyklu a ujetí pár kilometrů jsem motocykl opět předal do servisu z důvodů reklamace provedených prací (navíc motocyklu nejprve chyběl šroub na víku motoru a následně při dalším předání byl uvolněný výpustný šroub oleje motoru, což mělo za následek únik oleje na vozovku, který mohl způsobit ohrožení pro řidiče a ostatní účastníky sil. provozu).
Servis tuto reklamaci přijal (potvrzení o uplatnění reklamace nebylo servisem vystaveno, na mé vyžádání byl vystaven alespoň předávací protokol). Vzhledem k tomu, že oprava nebyla ani po 30 dnech provedena a servis se mnou nekomunikoval, byla servisu zaslána výzva k odstoupení od smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace, ve které jsem požadoval předání motocyklu ve stavu, v jakém byl na základě předávacího protokolu do servisu předán a vrácení části fin. nákladů, které jsem servisu za opravu uhradil. Následně mě písemně kontaktoval právní zást. servisu, který nejen, že neustálou písemnou komunikací předání motocyklu oddaloval (servis čekal na opravu součástky subdodavatelem), ale také mě lživě obvinil, že jsem si subdodavatele servisu objednal sám (a to i přesto, že disponuji listinou, která toto tvrzení vyvrací). S ohledem na neustálé prodlužování doby, kdy jsem nemohl motocykl užívat (byl servisem zadržován), sdělil jsem právnímu zástupci, že budu požadovat kompenzaci ve výši 100 Kč za každý započatý den prodlení s předáním motocyklu, a to počínaje dnem doručení výzvy k odstoupení od smlouvy. Po více než dvou měsících ode dne zaslání výzvy jsem byl právním zástupcem vyzván, abych si opravený motocykl vyzvedl. Bohužel v té době byla sněhová kalamita a v lokalitě kolabovala doprava, z tohoto důvodu jsem si musel zajistit přepravce, který motocykl za servisu převezl (do servisu jsem motocykl k reklamaci dovezl na vlastní ose). Nejenže jsem neobdržel požadovanou fin. kompenzaci, ale po ujetí necelých 10 kilometrů jsem zjistil, že motocykl není v pořádku seskládán (dochází k úniku chladící kapaliny od předního válce motoru) a tudíž není provozu schopný, resp. technicky způsobilý. Prosím tedy o radu jak dále postupovat. Bohužel jsem v tento servis již ztratil veškerou důvěru (motocykl nejen, že vždy po předání vykazoval nebezpečné vady, ale došlo také vždy k poškození jeho laku) a nemám žádnou jistotu, zda je nyní motocykl, vyjma nově zjištěné vady, v pořádku. Je nezbytné opět motorku předat do servisu a reklamovat provedené práce nebo se mohu obrátit na jiný (např. autorizovaný) servis a nechat motorku celkově zkontrolovat a následně požadovat úhradu nákladů za tuto kontrolu od pův. servisu? Mám nárok na požadovanou fin. kompenzaci za každý den prodlení s předáním motocyklu a za úhradu nákladů na přepravu motocyklu v rámci reklamace? Na koho se mohu obrátit o pomoc pro zajištění plnění svých požadavků a mám reálnou šanci toho docílit? Je vhodnější nejprve zaslat servisu tzv. předžalobní výzvu, a mohu si ji sepsat sám? Moc děkuji a jsem s pozdravem Marián.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment