Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    15.12.2017 jsem zakoupila auto od Auto Esa. Na konci března 2018, jsem byla servisem informována o tom, že DPF filtr je násilně provrtán-nefukční. Prodejcem mi bylo sděleno pouze to, že je nefunkční, ale že je to způsobeno záměrně, mi nikdo nesdělil. Nemluvě o jiných neuvedených závadách-použit motorový olej, který do vozu nepatří atd.

    Můžete mi poradit, zda je možno od smlouvy odstoupit, či jak jinak dále postupovat. Děkuji, Darja

    Odpověď:

    V tomto případě prodávající dle ust. § 2161 občanského zákoníku odpovídá, že věc (automobil) při převzetí nemá vady.

    Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
    a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
    b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
    c) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

    Dále platí, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Toto ustanovení znamená, že je v případě sporu je na prodávajícím, aby prokázal, že věc nebyla vadná.
    V tomto případě jste však byla prodávajícím informována, že je DPF filtr nefunkční. Za tuto vady by tedy prodávající neměl odpovídat, i když se lze domnívat, že poškození bylo způsobeno záměrně. Dle ust. § 2167 občanského zákoníku dále platí, že odpovědnost za vady se neuplatní u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána. S ohledem na upozornění na nefunkčnost filtru by proto měla být odpovědnost prodávajícího vyloučena.
    Pokud jde o jiné závady, je nutné je zejména náležitě zjistit, pospat a uplatnit u prodávajícího. Pokud se však nejedná o zásadní vady, můžete primárně požadovat opravu či slevu z kupní ceny. U závažnějších vad by přicházelo úvahu také odstoupení od smlouvy. Vhodné by bylo také nechat zpracovat znalecký posudek popisující veškeré vady.

    Pokud autobazar odmítne Vaší reklamaci, doporučuji obrátit se na Českou obchodní inspekci s návrhem na mimosoudní řešení sporu, kdy toto může vést k přehodnocení stanoviska prodejce. Více informací a online možnost podání návrhu naleznete zde:
    https://www.coi.cz/informace-o-adr/

    Pokud by však ani toto nepomohlo a budete se chtít svých nároků i nadále domáhat, bylo by nutné podat žalobu k soudu. Pokud prodejce odmítá reklamaci uznat, je to jeho právo, pak Vám ovšem nezbývá jiná než soudní cesta.


    > Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

    • Provrtaný filtr pevných částic a reklamace ojetého auta, automobilu, vozidla
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování