Je třeba kukátko v souladu s obchodními podmínkami e-shopu reklamovat. Reklamaci odešlete emailem a poštou zároveň s kukátkem. Následně má eshop 30 dní na vyřízení reklamace.
V zásadě máte primárně právo na opravu věci. Můžete požadovat vrácení peněz, ale e-shop by Vám přesto mohl zaslat věc opravenou. Nárok na vrácení peněz máte vždy při 3 reklamacích stejné vady nebo 4 reklamacích různých vad. Pokud reklamace nebude vyřízena do 30 dnů, pak máte právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.
V případě oprávněné reklamace máte rovněž právo na úhradu nákladů spojených se zasláním zboží e-shopu k reklamaci.
Pokud e-shop již nereaguje, je možné, že již v zásadě žádnou činnost neprovozuje, pak může být vymožení peněz složitější, Pokud je však provozovatelem e-shopu fyzická osoba, pak je situace lepší, než pokud by jím byla s. r. o.
Pokud by nedošlo k opravě/vrácení peněz, pak se obraťte na ČOI s návrhem na mimosoudní řešení sporu. Toto řízení je zcela zdarma a provozovatel e-shopu uvidí, že se aktivně bráníte, může to tedy vést k vyřešení Vaší situace. Více informací a možnost online podání návrhu naleznete zde:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/Pokud by ani toto nepomohlo, bude jedinou možnou cestou podání žaloby k soudu. V tomto případě již doporučuji využít služeb advokáta, jejichž seznam naleznete zde:
www.advokatikomora.czPokud by nedošlo k vyřízení reklamace do 30 dní, obraťte se rovněž na ČOI, tentokráte s podnětem k zahájení správního řízení pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Lhůta na vyřízení reklamace eshopem - kolik dní?
- Odstoupení od kupní smlouvy - nevyřízení reklamace prodávajícím v zákonné lhůtě
- Mimosoudní řešení s ČOI, českou obchodní inspekcí - spor prodávajícího a koupujícího, prodejce a zákazníka
Komentáře vytvořeny pomocí CComment