Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Při reklamaci monitoru (ze spodu asi do poloviny je tmavý obraz, špatné čtení) jsem požadoval výměnu za monitor stejné nebo i jiné značky nebo vrácení peněz. Vedoucí prodejny ale chce dát monitor do záručního servisu, kde je lhůta na vyřízení do 30 dnů. Monitor potřebuji ale stále na vedení účetnictví a hlavně na doklady pro EET.

    Když reklamujeme v prvních šesti měsících po nákupu (respektive převzetí) zboží, platí pro nás kupující výhodnější právní režim. Podle zákona se v tomto případě předpokládá, že věc měla nedostatek už ve chvíli převzetí. Opak by prodejce musel prokázat, což je velmi složité. Mám tudíž automaticky právo na výměnu zboží. Moc Vás prosím o podání Vašeho názoru, zda mám nárok na výměnu nebo vrácení peněz, kde je pravda a předem děkuji. S pozdravem, Honza.

    Odpověď:

    V prvé řadě je nutné uvést, že z Vašeho dotazu vyplývá, že monitor jste zakoupil pro podnikatelské účely. Práva, na která v dotazu odkazujete se však vztahují pouze na spotřebitele, resp. nepodnikatele. Pokud jste tedy skutečně jako podnikatel monitor zakoupil (např. při nákupu jste uvedl IČO, uplatnil jste ho  do nákladů), pak byste obecně ani neměl možnost jej reklamovat dle standardních ustanovení o prodeji zboží v obchodě.
    Jako podnikatel byste měl práva z vadného plnění pouze u vady, kterou měla věc v době zakoupení, což zde zřejmě nebude platit. Úspěšně reklamovat byste jako podnikatel mohl pouze také v případě, kdy by Vám prodejce při prodeji poskytl dobrovolně záruku. V tomto případě bych se spíše přiklonil k tomu, že jste oprávněn požadovat opravu věci.
    I pokud byste reklamoval zboží jako spotřebitel, měl byste primárně volit opravu, která má přednost před výměnou za bezvadnou věc, lze-li vadu opravit bez zbytečného odkladu. Ze zákona neplyne, že byste měl automaticky právo na výměnu věci, pokud se vada objeví do 6 měsíců.   Výskyt vady v 6 měsících pouze obrací důkazní břemeno v tom smyslu, že by prodávající musel prokázat, že věc nebyla vadná již při prodeji.

    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování