Skrytá vada zakoupeného ojetého vozidla Ford Galaxy, který jsem zakoupil do naší firmy od největšího našeho autobazaru v Praze, v dubnu 2016. Na vozidle jsme si odečetli DPH. Rok výroby vozidla byl údajně 2011, počet najetých km měl být 174.400. K vozidlu jsem dostal servisní knihu z belgického zastoupení Forda v Antverpách, kde měl být tento vůz pravidelně servisován.
Poslední prohlídka měla proběhnout ve 163.000 km v listopadu 2015. Bylo to hlavním důvodem koupě tohoto vozidla za více jak 300.000 Kč, že jsem věřil, že o vozidlo bylo řádně postaráno v servisu Ford. Prvních 600 km jsem najel mezi Prahou a Brnem kvůli přepsání vozidla v Praze. Potom po ujetí asi pouze 1000 km došlo 25.5.2016 k přeskočení rozvodového řemenu a značnému poškození hlavy motoru, cena opravy se vyšplhala na 36.000 Kč. Navíc jsem musel pro pasažéry tohoto vozidla přijet v sobotu večer naším autem a druhý den v neděli znovu pro odtah nepojízdného vozidla. Celkem najeto 500 km, v ceně asi 5.000 Kč. Později jsem se v autorizovaném servisu Ford v Brně, kde oprava probíhala, dozvěděl, že na vozidle byl namontován neodborně, opačně neoriginální rozvodový řemen. Jelikož je servisní interval u tohoto vozidla pro výměnu řemenu 140.000 km měla tato výměna být provedena dle servisní knihy v belgickém servisu Ford. Z uvedeného se dá vyvozovat, že pokud byl již vyměněn originální rozvodový řemen za druhý a ten se nám následně pokazil, je zřejmé, že vozidlo muselo mít najeto hrubě přes 200.000 km. Jak je známo, počet najetých km je jedno ze základních kritérií při koupi ojetého vozidla. Navíc je v tomto vozidle nainstalován filtr pevných částic a jeho výměna bývá nákladnou záležitostí v rozmezí 200-300 tis km. Suma sumárum se domnívám, že bylo vozidlo opatřeno falešnou servisní knihou, která měla dokladovat řádnou péči o vozidla v autorizovaném servisu Ford. Do belgického servisu jsem psal 2x mail a jednou jsem telefonicky mluvil anglicky s nějakou paní, která mi slíbila odpověď, ale nestalo se tak. Ještě tam pošlu doporučeně písemný dotaz. Tuto domněnku mi potvrdil i personál zdejšího dealerství Fordu, kdy mi potvrdili, že je jim známa nekalá praxe autobazaru se servisními knihami ze států Beneluxu. Když to shrnu, domnívám se, že jde o skrytou vadu, za kterou nese prodávající odpovědnost ze zákona. Podepsal jsem sice autobazaru předávací protokol, kde bylo vše vadné a auto bylo prakticky hromádkou šrotu, ale pak by vozidlo nikdy nemohlo získat platnou kontrolu z STK, což bezesporu má! K poruše došlo necelý měsíc po koupi vozidla. Uvedenou vadu jsem samozřejmě u autobazaru reklamoval, ale došla od nich záporná odpověď. Rád bych znal váš právní názor, zda je naše pozice natolik silná, že má cenu vymáhat vzniklou škodu soudně. Těším se na vaši odpověď Patrik
Komentáře vytvořeny pomocí CComment