Jsem OSVČ, plátce DPH, paušální výdaje (60%). Pokud začnu fakturovat firmě v USA, podle toho co jsem už zjistil, tak na faktuře bude částka v USD, DPH bude 0. Ohledně faktury a daňového přiznání jsem se chtěl zeptat:
1. Jaké náležitosti by měly být uvedeny na faktuře? Mám na mysli něco jako "Invoice is in the reverse charge mode. The buyer is obligated to fill in the VAT amounts and pay the tax." Nebo by to tam být nemělo?
2. Musí být uvedeno "Fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku." anglicky? Jaké by mělo být znění? Něco jako “Natural person registered in the Trade Register. ”?
3. Musí být uvedena částka v CZK?
4. Pro účely daňového přiznání v příštím roce: Ke kterému dni použít směnný kurz, den vystavení faktury (např. poslední den v měsíci)? Co když se bude reálná částka lišit? Faktura bude vyplacena v USD. Dále někdy v budoucnu převedena do CZK.
5. Musí být uvedeno IČO US firmy, nebo stačí název firmy a adresa?
Ohledně přiznání k DPH, které (teď) podávám běžně každý měsíc:
5. Budu podávat, ale prázdné? Nebo na který řádek se uvádí tento příjem?
6. Je třeba podávat "kontrolní hlášení"? Pokud ano, do které sekce vyplnit?
7. Budu mít nárok na odpočet DPH (např. při pořízení nového notebooku v českém eshopu)? Tzn. vznikne nadměrný odpočet a finanční úřad pošle peníze na můj účet?
Děkuji. S pozdravem, Matěj.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment