V lednu letošního roku jsme podepsali smlouvu se společností RIO Media a.s. poskytující internet. Smlouvu jsme uzavřeli na dobu neurčitou nejméně však na 12 měsíců. V září se však stěhujeme a byt budeme prodávat. Částku odpovídající 12-ti měsícům jsme doplatili. Máme však problém - společnost si nechce odvézt své zařízení "Gateway" z bytu, přestože jsme je o to výslovně žádali. Zařízení sami odmontovat nesmíme a oni to udělat nechtějí, prý máme zařízení ponechat v bytě novému majiteli, což se mi zdá jako divný postup, vzhledem k tomu, že smlouva je uzavřena s námi a nového majitele se to vůbec netýká. Bojíme se, aby to nebyl jen nějaký chytrý tah ze strany firmy a nechtěli po nás později finanční náhradu za své zařízení. Mohli byste mi prosím poradit, jak mám postupovat, když si své zařízení odmítají odvézt? Další problém je, že veškerá komunikace s firmou probíhá přes email nebo telefonicky, protože pobočku v místě bydliště zrušili a nejbližší je 300 km, smlouvu jsme proto vypověděli emailem (po předchozí telefonické domluvě). Chci se tedy zeptat, zdali je výpověď emailem platná? Firma na tento email reagovala a potvrdila, že služba bude zrušena. Nevím však, jestli je to dostatečný důkaz, v případě, že by firma někdy v budoucnu řekla, že email není dostačující. Kamila
Smlouvy a dohody dle občanského zákoníku
Vypovězení smlouvy a elektronický podpis v emailu
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Ostatní smluvní vztahy a sankce
- Zobrazení: 2380
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Odpověď:
Komunikace emailem se považuje za písemnou a oficiální. Vzhledem k tomu, že na ni druhá strana reagovala, mělo by to být v pořádku, ale smlouva, která byla uzavřena písemně, dle občanského zákoníku, musí být zrušena opět písemně. Listiny by měly být podepsány, tedy u emailu s elektronickým podpisem.
Zašlete tedy potvrzovací dopis o odstoupení a současně v dopisu trvejte na odstranění zařízení. Zanechání zařízení novému majiteli je skutečně nestandardní a neodpovídá zákonu. Nový majitel si totiž smlouvou nic neobjednal a není žádný právní důvod, proč by mělo být nainstalováno. Teoreticky by mohl nainstalované zařízení i vyhodit a poskytovatel by totiž mohl požadovat v krajním případě uhrazení škody po Vás.
Zašlete tedy potvrzovací dopis o odstoupení a současně v dopisu trvejte na odstranění zařízení. Zanechání zařízení novému majiteli je skutečně nestandardní a neodpovídá zákonu. Nový majitel si totiž smlouvou nic neobjednal a není žádný právní důvod, proč by mělo být nainstalováno. Teoreticky by mohl nainstalované zařízení i vyhodit a poskytovatel by totiž mohl požadovat v krajním případě uhrazení škody po Vás.
Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment