Mám bohužel dlouhodobé problémy s nájemníky nad naším bytem, respektive s jeho majitelem. V říjnu 2019 se mi v předsíni objevila skvrna od vody. Protože nájemníci z bytu nad námi jsou Thajci a zásadně neotvírají, volal jsem panu majiteli, který tvrdil, že nad mou předsíní je záchod a nic tam neteče a na mé dotazy ohledně kompenzace jen suše odpověděl „tak mě dejte k soudu“.
Naštěstí se problém nějak vyřešil sám, voda přestala téct. Zůstala jen skvrna. 21.2.2022 se bohužel objevilo vícero skvrn, a to na mém záchodě a v mé ložnici. Skvrny vždy vyschnou, ale po nějaké době, ať už ráno nebo večer se opět objeví. Mám takové neblahé tušení, že se to již samo nevyřeší. A zde je největší problém – pan majitel bytu tvrdí, že je vše v pořádku, že u něj nic neteče, že byt dal rekonstruovat za milion, nic s tím problémem dělat nechce a nebude, dle něj je to záležitost správy budovy. Očividně lže, někde problém být musí, rekonstrukce byla zřejmě provedena neodborně. Zástupce SVJ u nás již byl. Navštívil i byt pana majitele bytu, kde pan zástupce SVJ konstatoval, že se jedná o problém se sprchovým koutem. SVJ s tím nic však nic neudělá a asi ani nemůže, řeší jen záležitosti týkající se společných částí domu (stoupačky), nemá na něj žádnou páku. Jde mi v první řadě o donucení pana majitele bytu k odstranění závady, která trvá již tři týdny. Finanční kompenzace lze údajně řešit i přes mou pojistku, s tím, že pojišťovna může vymáhat způsobenou škodu na panu Vodičkovi. Pokud jej tedy budu chtít donutit k úplnému odstranění všech závad, budu jej muset zřejmě soudně zažalovat. Nebo zda existuje nějaký ombudsman, či byste mohli doporučit vhodného právního zástupce. Či nějaký jiný postup? Jaké paragrafy pan majitel bytu porušuje? Paragraf 415 občanského zákoníku? Děkuji. S pozdravem Oldřich.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment