Bydlíme v nájemním bytě, majitelem je město. Loni se nám v koupelně rozbilo plynové topidlo. Revizním technikem bylo označeno za neopravitelné. Majitel bytu nám instaloval elektrický přímotop. Dosud jsme topili všude jen plynem, netušili jsme, jak je přímotop drahý. Teď už to víme. Topili jsme jím poprvé v zimě 2012-2013 celou zimu, nejen na přitápění - máme malé děti.
Dostali jsme nyní od dodavatele elektřiny vyúčtování za rok 2012-2013. Spotřeba elektřiny a tím nedoplatek je několikanásobně vyšší, než předchozí roky - máme stará vyúčtování, můžeme je porovnat. Pro jistotu jsme povolali technika ČEZ, ten zkontroloval elektroměr a neshledal závadu. Na vině je tedy bezpochyb přímotop a jeho vysoká spotřeba elektrického topidla. Prosím mohli byste nám poradit v tomto :
1. máme právo po majiteli bytu žádat aspoň nějakou část peněz za doplacenou elektřinu kvůli zapojení elektrického topidla?
2. Máme právo - po výše popsaných zkušenostech - žádat po majiteli bytu, aby elektrický přímotop odpojil a nainstaloval opět plynové topidlo, které nemá tak enormní spotřebu energie (resp. je jeho provoz levnější)? Děkuji, Zdeněk
Komentáře vytvořeny pomocí CComment