Dobrý den, máme problém s fa DIGI CZ při odstoupení od smlouvy. Požadují po nás uhradit částku 4361 Kč. Paní operátorka zavolala mé 83leté matce v únoru 2017 a nabízela ji HBO, matka to odmítla a i přesto ji pak poslali smlouvu a navýšení obou balíčků na 24 měsíců.
Já jsem okamžitě poslala výpověď obou balíčků - základní a HBO, oni to odmítli a naschvál prodlužovali.
HBO jsme museli 3 měsíce platit a oni ho ani nespustili. Z naší strany bylo vše v pořádku, technické zařízení je vrácené.
Veškeré dokumenty mám u sebe.
Již jsem i podala stížnost na český telekomunikační úřad.
Odpověď:
Dobrý den,
mluvíte o navýšení balíčku, tedy předpokládám, že jste již od uvedené společnosti nějaké služby využívali. Pokud smlouvu, dříve neuzavřela Vaše matka, tak ji následně nemohla ani prodloužit a navýšit služby, které předtím objednal někdo jiný. To je jeden z bodů, na který bych se zaměřila. Pokud se jednalo o novou objednávku služby, neboť jste předtím nic od uvedené společnosti nevyužívali, tak je tato poznámka bezpředmětná.
Nezávisle na tom je bez pochyby, že se jednalo o služby nabízené spotřebiteli distančním způsobem tj. prostřednictvím telefonu. Od takto uzavřené smlouvy může spotřebitel, ten kdo ji uzavřel, odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů (ust. § 1829 NOZ). Pokud Vaše odstoupení odmítli, měli k tomu uvést nějaký relevantní důvod. V případě, že jste dodržela podmínky pro odstoupení, tedy zaslala odstoupení Vaší matky ve lhůtě 14 dnů do sídla společnosti (nejlépe doporučeně, abyste měla doklad o doručení), je takové odstoupení účinné a dnem doručení dochází k ukončení smlouvy. Dle ust. § 2004 NOZ se odstoupení od smlouvy závazek zrušuje od počátku.
V daném případě jste měla vyhledat právní pomoc hned poté, co Vaše odstoupení od smlouvy odmítli. Vyhnula byste se tím placení služeb po dobu 3 měsíců, které považuji za zbytečné a pokud nabízená služba nefungovala, zvažovala bych její reklamaci a vrácení peněz.
Bohužel však nemám k dispozici všechny písemnosti týkající se uvedeného smluvního vztahu, abych Vám mohla lépe poradit. V případě, že Vaše matka řádně odstoupila od smlouvy, mám za to, že odstoupení je platné a společnost po Vás nemá nárokovat žádné finanční částky za poskytnuté služby. Doporučuji Vám se obrátit s žádostí o pomoc buď na někoho z řad advokátů, jejichž seznam naleznete zde www.advokatikomora.cz, nebo využít služeb spotřebitelské poradny, která se specializuje přímo na pomoc spotřebitelům a má poradenská centra v jednotlivých městech v celé ČR - https://www.asociace-sos.cz/.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment