Obracím se na Vás s žádostí o vysvětlení, jak funguje chápání státní svátku ze zákoníku práce. Vysvětlím na případu ve firmě kde pracuji, nebudu uvádět jmenovitě název firmy. Jsem zástupce manažera pro jeden z obchodních řetězců. Pracuji HPP 40hod. za týden. Pracujeme střídavě ranní a odpolední směny, pracujeme i víkendy a otevřené státní svátky.
Pokud je státní svátek, jako byl nyní 8.5. a všechny obchody musí být zavřené, máme volno; pokud jde o svátek jako 1.5. jde do práce samozřejmě s příplatkem. V červenci 2022 firma přešla na nový styl plánování směn, při čemž nám bylo sděleno, že státní svátek, kdy musíme mít zavřeno, se již nebude počítat jako den volna. Nastalo toto:
- normální týden má 5 pracovních dní a 2 volné
- pokud je státní svátek, kdy musí být zavřeno, o víkendu, týden má stále 5 pracovních a 2 nepracovní dny
- pokud ale je takovýto státní svátek v dnech pondělí-pátek, má dle mého chápání, tento týden 4 pracovní a 3 nepracovní dny
Od července 2023 máme ale pokaždé, kdy dojde ke svátku, kdy musí být zavřeno, v pondělí-pátek pouze 2 dny volna v daném týdnu. Zaměstnavatel nám nebyl schopný tuto změnu vysvětlit. Před zavedením jsme mívali normálně 3 dny volna, nyní si musíme ten svátek, kdy nemůžeme do práce, odpracovat jiný den. Takže máme všichni povinně volno na ten státní svátek, ale pak už jen jeden další den v týdnu. Vůbec nerozumím ani já ani mí podřízení kolegové, kteří se mě na tohle ptají, nejsem schopna jim problém vysvětlit, protože ani mě jej nikdo nevysvětlil. Doufám, že je můj problém popsán srozumitelně, pokud bude potřeba, doplním ještě další informace. Děkuji za odpověď. S přáním hezkého dne, Linda.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment