Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
    Zakoupila jsem si u renomované firmy, v domnění, že půjde o kvalitní výrobek, letní páskovou koženou obuv. Po dvou měsících jsem však zjistila, že tomu tak není. Tuto obuv jsem měla na sobě maximálně desetkrát, proto mě překvapilo, že se mi odřely stélky bot. Tato vada je u otevřených bot dost viditelná. Rozhodla jsem se uplatnit reklamaci, která byla zamítnuta s odůvodněním, že u každého spotřebního zboží dochází častým používáním k opotřebení. Toto odůvodnění mi však připadá po tak krátké době nošení absurdní. Je tvrzení prodávajícího pravdivé? Hana


    Odpověď:

    V daném případě a ve spoustě dalších identických je možné operovat s § 616 občanského zákoníku, protože vada, která se objeví do 6 měsíců po převzetí, se považuje za vadu, která již existovala při převzetí.

    Spotřebitel má v takovém případě právo požadovat po prodejci výměnu daného zboží a neměl by se spokojit s opravou. V případě, že nebude prodejce požadavek k reklamaci akceptovat, je vhodné se obrátit a soudního znalce o posouzení kvality výrobku a materiálu, ze kterého byl vyroben. Na reklamaci ale nadále trvejte.
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování