Řeším následující situaci ohledně reklamace faktury na elektřinu a chtěl bych znát Váš názor na mou situaci a jak případně dále v tomto sporu postupovat. Výši sporu odhaduji na cca 20.000 až 30.000 Kč. Popis situace: Dne 31.10.2022 na mou žádost mi můj dodavatel energií ArmexEnergy vystavil fakturu na elektřinu za období 1.1.2022 až 31.10.2022 s nedoplatkem ve výši 20.162 Kč a tato faktura je předmětem mého sporu.
9.6.2022 mi byl majitelem distribuční soustavy ČEZ Distribuce vyměněn elektroměr z důvodu končící platnosti toho dosavadního. Protože mě výše nedoplatku silně zaskočila, začal jsem pátrat po možné příčině. Protože mám tarif SPOT, na zákaznickém portálu je dostupný dokument s podrobným vyúčtováním (v příloze), ve kterou hodinu jsem měl jakou spotřebu a za jakou cenu. Když jsem tyto hodnoty zobrazil do grafu denní spotřeby je z nich patrné, že starý elektroměr měřil násobky toho, co nový. Pro příklad měření uvedu den 8.6.2022 (poslední den, kdy měřil starý elektroměr) 30kWh a den 10.6.2022 (první den, kdy měřil nový elektroměr celých 24h) 10kWh. Tj. starý elektroměr naměřil 30kWh vs 10kWh nový elektroměr, přičemž přibližná denní spotřeba domácnosti činní cca 10-15kWh. Podotýkám, že za tyto dny, se v domácnosti nic nezměnilo, kdy by měla takto výrazně klesnout spotřeba. Z průběhu grafu je vidět, že do dne, než došlo k výměně elektroměru jsou hodnoty několikanásobně vyšší než je obvyklá spotřeba a naopak po výměně elektroměru hodnoty okamžitě klesly na běžnou úroveň. Fakturu jsem tedy reklamoval s tím, že reklamuji období od 1.1.2022 do 8.6.2022 než došlo k výměně elektroměru z důvodu špatného měření starého elektroměru. ArmexEnergy toto předal distributorovi, který se k tomu vyjádřil následovně:
"Vážený obchodní partnere, dovolujeme si reagovat na reklamaci ze dne 10.1.2023, která se týká odběrného místa EAN 859182400503448076 zákazníka Jana Nováková. Důsledně jsme prošetřili veškeré nám známé skutečnosti a zasíláme Vám naše stanovisko.
Dne 09. 06. 2022 jsme provedli na odběrném místě výměnu měřicího zařízení 2008047599 z důvodu končící platnosti úředního ověření. Při kontrole nebyla na odběrném místě zjištěna žádná závada. Dále jsme provedli kontrolu demontážních stavů. Pořízené stavy k datu 09.06.2022 jsou v pořádku 11762 kWh ve vysokém tarifu a 61027 kWh v nízkém tarifu. Bohužel elektroměr 2008047599 byl ekologicky zlikvidován, a proto u měřicího zařízení nelze dodatečně ověřit jeho metrologické vlastnosti."
Z vyjádření ČEZ Distribuce tedy byl elektroměr v době demontáže v pořádku, nicméně data, která mám k dispozici naznačují opak. A protože byl daný elektroměr zlikvidován, nelze ověřit zda skutečně měřil správně nebo ne. Opakovaně jsem ArmexEnergy žádal o vysvětlení jak je možné, že dle ČEZ byl elektroměr v pořádku a dle dat měřil špatně. Nicméně jediné odpovědi, které se mi dostalo bylo, cituji: "Proč jste měli vyšší spotřebu Vám vysvětlit nedokážeme, to záleží na tom, jaké spotřebiče jste používali.".
Komentáře vytvořeny pomocí CComment