Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Udělala jsem internetovou objednávku v obchodě s nábytkem. Druhý den Jsem objednávku zrušila. Objednávka se ještě neexpedovala. Byla pouze přijata. Ale prodejce mi odepsal, že za zrušení objednávky chce poslat 100 Kč, že to je v obchodních podmínkách. Má na to právo? Musím peníze zaplatit? Děkuji za odpověď Jarmila.

    Odpověď:

    Judikaturou soudů bylo dovozeno, že obchodní podmínky nemohou v případě spotřebitelských smluv (smlouva mezi podnikatelem a spotřebitelem) obsahovat ujednání o smluvní pokutě (např. Nález Ústavního soudu sp. zn. I. ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013). Doporučuji písemně tento požadavek odmítnout s odkazem na výše uvedené rozhodnutí.

    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování