Daně, obchod, živnost, podnikání
- Základní údaje
- Uložil(a): Ing. Martina Janečková (daň. poradce)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 1512
Jsme menší firma a svým zaměstnancům poskytujeme závodní stravování prostřednictvím jiného subjektu formou dovážení hotových jídel k nám na pracoviště. Dodavatel si nově začal zvlášť účtovat poplatek za jednorázový obal u každého odebraného jídla. Tato položka je na faktuře od dodavatele uvedena samostatně.
- Základní údaje
- Uložil(a): Ing. Martina Janečková (daň. poradce)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 931
Jsme menší firma a svým zaměstnancům poskytujeme závodní stravování prostřednictvím jiného subjektu formou dovážení hotových jídel k nám na pracoviště. Dodavatel si nově začal zvlášť účtovat poplatek za jednorázový obal u každého odebraného jídla. Tato položka je na faktuře od dodavatele uvedena samostatně.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1004
Prodej domu ve vlastnictví se sestrou. Kupec nabízí půl částky zaplatit hotově, zbytek v měsíčních splátkách po dobu 5 let. Kupec chce po celou dobu provádět stavební úpravy. Vlastnictví domu až do konečného splacení zůstává nám. Co když kupec dům rozbourá, znehodnotí a od smlouvy ustoupí? Jak toto ošetřit v kupní smlouvě? Máte zkušenosti s podobným případem? Děkuji, Marie.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 821
Prodej domu ve vlastnictví se sestrou. Kupec nabízí půl částky zaplatit hotově, zbytek v měsíčních splátkách po dobu 5 let. Kupec chce po celou dobu provádět stavební úpravy. Vlastnictví domu až do konečného splacení zůstává nám. Co když kupec dům rozbourá, znehodnotí a od smlouvy ustoupí? Jak toto ošetřit v kupní smlouvě? Máte zkušenosti s podobným případem? Děkuji, Marie.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1901
Máme chatu s pozemkem a studnu na pronajatém pozemku od obce neboť jinde voda nebyla. Nyní si soused chce tento náš pronajatý pozemek koupit a chce nám studnu odstranit. Je to možné? Studna nás tehdy stála 40.000 Kč, máme stavební povolení i byla studna kolaudována a na našem pozemku vodu nemáme.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1875
Máme chatu s pozemkem a studnu na pronajatém pozemku od obce neboť jinde voda nebyla. Nyní si soused chce tento náš pronajatý pozemek koupit a chce nám studnu odstranit. Je to možné? Studna nás tehdy stála 40.000 Kč, máme stavební povolení i byla studna kolaudována a na našem pozemku vodu nemáme.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1065
Chtěl bych Vás poprosit o vysvětlení následujícího bodu. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy: "O dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy."
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1143
Chtěl bych Vás poprosit o vysvětlení následujícího bodu. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy: "O dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy."
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1392
V e-shopu jsem si objednala digestoř s dopravou, a zaplatila týž den převodem. Na stránce prodejce bylo i po týdnu u mé objednávky uvedeno, že čekají na převod. Na email prodejce nereagoval, telefon hlásí, že nelze spojit. IČO není uvedeno, jméno kontaktní osoby taky ne. Prosím o radu, jak postupovat? Děkuji. Gita
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 1419
V e-shopu jsem si objednala digestoř s dopravou, a zaplatila týž den převodem. Na stránce prodejce bylo i po týdnu u mé objednávky uvedeno, že čekají na převod. Na email prodejce nereagoval, telefon hlásí, že nelze spojit. IČO není uvedeno, jméno kontaktní osoby taky ne. Prosím o radu, jak postupovat? Děkuji. Gita