Posouzení postupu při řešení výpovědi smlouvy na odběr energie: 13.10.2016 jsem uzavřel smlouvu na dodávku elektrické energie se společností X-Energie s.r.o.. Termín zahájení dodávek energie 1.6.2017. Během toho období jsem sledoval nabídky jiných dodavatelů a rozhodl jsem se před zahájením dodávek pro jiného, výhodnějšího dodavatele Yello energy.
Proto jsem dne 7.6.2017 X-Energii poslal, podle ustanovení §11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb. výpověď. Podle tohoto zákona do 15 dnů od zahájení dodávek mohu od smlouvy bez sankcí odstoupit, což jsem splnil. Výpověď jsem doporučeným dopisem poslal společnosti X-Energie. Považoval jsem věc za vyřízenou. 19.7.2017 jsem obdržel dopis, ve kterém mi X-Energie formou informace (nikoliv jako oficiální výpověď - vizte příloha) sděluje, že moji výpověď neakceptuje a navíc po mě požaduje sankční pokutu. Zároveň jsem se z tohoto dopisu dozvěděl, že mi zpětně vypověděli smlouvu k 2.6.2017. Tuto výpověď jsem od nich obdržel jako kopii až 23.6.2017! Dále mi X-energie oznámila, že moji výše uvedenou výpověď neuznávají a požadují uhrazení sankční pokuty ve výši 6.050 Kč. Na tuto částku poslali již několik upomínek a teď i informaci, že ji předávají k vymáhání firmě CreditExpres. Mimo jiné si opatřili mail a tel. mé manželky, která nikde ve smlouvách nefiguruje a přes to ji obtěžovali rovněž vymáháním pokuty. Prosím proto o Vaše vyjádření k této situaci a o radu, jak mám dále postupovat, zda je jejich jednání v souladu se zákonem. Já jsem měl za to, že zákon, který byl právě pro tyto případy vytvořen to má řešit. Děkuji, Filip.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment